Július 24-én kezdte meg mûködését az újonnan épült emõdi mentõállomás. A létesítményt ünnepélyes keretek között adták át Székely Tamás egészségügyi miniszter, valamint az Országos Mentõszolgálat fõigazgatójának, dr.Göndöcs Zsigmondnak és megyei vezetõjének jelenlétében.
Ez az ország 225-ik mentõállomása, amely 60 millió forintos beruházással épült fel, a költségvetés felét Emõd városa,  másik felét az Országos Mentõszolgálat állta, továbbá a Miskolci Kistérségi Társulás is hozzájárult a költségekhez 5 millió forinttal.
A 2 jármûbõl egy 24 órában, egy pedig 8 órában teljesít szolgálatot személyzetével együtt.
Egy régebbi épület elbontása után, egy teljesen új, korszerû, komfortos épület áll a szolgálatot teljesítõk rendelkezésére. Az egyik autó is újonnan kezdi meg itt munkáját.Az épület érdekessége, hogy napenergiából nyeri a mûködéséhez szükséges energiát.


Székely Tamás egészségügyi miniszter elmondta, hogy 2003-ban a megye területének 71%-ára lehetett eljutni 15 perc alatt, ez most 80%-ra nõtt. 2003 óta 35 mentõállomás épült Magyarországon, az autók nagy részét lecserélték, 4-4,5 éves a gépkocsipark, 150.000 km alatt van a futásteljesítményük-ezek az adatok korábban 7 év és 250.000 km voltak.
Az emõdi mentõállomás apropóján is szó esett a mostanában sokat emlegetett 15 perces érkezési idõrõl, a Mentõszolgálat ugyanis arra törekszik, hogy szakemberei ennyi idõ alatt odaérjenek az ellátásra váró betegekhez. Ehhez járul hozzá a térségben lévõ települések, többek között Vatta, Kisgyõr, Harsány,Bükkaranyos esetében az újonnan felavatott létesítmény.
A minisztérium és az OMSZ korszerû mentõirányító rendszer kiépítését tervezik: GPS-szel ellátott jármûvek segítségével mindig a legközelebb lévõ, rendelkezésre álló autót tudják küldeni a sürgõs esetekhez.Folytatni kívánják a jármûvek újraélesztõ eszközzel való felszerelését, így az emõdi autók egyikébe is félautomata defibrillátort kívánnak elhelyezni a közeljövõben.
Az elmúlt években, 2003 és 2007 között 149 új roham- és esetkocsit kapott az OMSZ, amelyek képesek a legmagasabb szintû sürgõsségi ellátásra.2 évvel ezelõtt 250 újraélesztõ és lélegeztetõgépet is beszereztek, valamint öt vadonatúj helikopter áll rendelkezésre.
Probléma ugyanakkor, hogy az országban üzemelõ körülbelül 780 gépkocsiból csak 28 darab a rohamkocsi,ezek 24 órában dolgoznak,mentõorvossal a "fedélzeten", míg a többi jármû egy vagy másfél mûszakban mentõápolóval teljesít szolgálatot.
Szintén probléma, hogy a közalkalmazotti bértábla szerint fizetett - szakképzett egészségügyi dolgozók száma nagyon is szûkös.

A számok és összegek mellett van egy fontos tényezõ:szó szerint életbevágó, hogy elsõsegélyt tudjanak nyújtani az emberek, a hirtelen szívleállás esetén ugyanis mindössze 4 perc áll rendelkezésre arra, hogy valakit 75%-os valószínûséggel, agykárosodás nélkül vissza tudjanak hozni az életbe. Ez pedig a legtöbb esetben kevés ahhoz, hogy akár a közelben lévõ mentõk is kiérkezzenek a helyszínre.
Ezért fontos, hogy a mentõk értesítése mellett megtegyük azokat a szakszerû lépéseket, amellyel meg tudjuk menteni embertársunk életét-a statisztikák szerint óránként 1-2 ember szíve áll meg hirtelen Magyarországon.

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
 

A hozzászólás az Ön számára nem engedélyezett.
Kérjük regisztráljon vagy lépjen be az oldalra!